Stavba ze 70. let je zanešená nánosy vrstev elektroinstalací,
mříží, plynových vedení, izolace, lamp, klimatizace a přetřených
plechů. Na toto vrstvení jsme však nenahlíželi jako na špínu
potřebnou vyčistit. Viděli jsme zavěšené girlandy, změkčení
ostrých hrana, vrstvu promítaných stínů na zdi, kultivovanou
vrásku než jizvy.
Rozhodli jsme je spíše zvýraznit než skrýt. S tím souvisí i
kontrast s tmavým odstínem nátěru zdí. Tmavá barva je též formou
diferenciace od světlých odstínů okolních budov, podobně jako
výška celého objektu v porovnání se zdejší zástavbou.
Pod novým vedením budova nemá být pouze kavárnou, ale má sloužit
i kultuře, práci, tvorbě a zábavě. Jednou z priorit bylo
zprovoznit dvůr. Kdysi prostor pro zásobování se měl stát
veřejným místem neškodných nekalostí.
Původně příjezdová cesta mezi borovicemi navazuje na předprostor
s kontejnerem, jenž organizátoři používají jako bar či pokladnu.
Hlavní prostor ve středu dvora je dějištěm koncertů, divadla,
kina a podobných událostí či jako pouhá zahrádka pro kavárnu ve
východním křídle budovy. S tím souvisí forma dřevěného
schodiště/hlediště.
Čtveřice sloupů delimituje ústředí celého místa a nastiňuje
hierarchii mezi jednotlivými prostory a komunikacemi. Dřevěná
konstrukce totiž spojuje betonové ochozy a rampu, dává tak
vzniku nezávislé trase podél kavárny, baru, výdejního okénka, až
k jednotlivým ateliérům, možnému co-workingu a divadlu. Celý
prostor je pak krytý sérií stínidel, lamp, promítacích pláten a
jiných prvků vyvěšených ze vztyčených sloupů.


